Španělská konverzace: La abuela de Alicia

05.10.2013 13:48

La abuela de Alicia es una seňora muy simpática y curiosa. Ya no trabaja, le gusta ver la tele y leer revistas del corazón. Desea mucha conocer al nuevo amigo de Alicia. Por eso, una tarde Alicia lleva a Pedro su casa.

Babička Alice je velmi sympatická a zvídavá paní. Už nepracuje, ráda sleduje televizi a čte časopisy. Moc si přeje poznat nového kamaráda Alice. Proto, jednou večer Alice přivede Petra do jejího domu. 

 

Alicia:

Hola, abuela. Mira éste es Pedro.

Halo, babi. Podívej, to je Petr.

Pedro:

Mucho gusto seňora.

Moc mě těší paní.

Abuela:

Encantada, joven. Que tal? Cómo estás?

Těší mě mladíku. Jak se máš?

Pedro:

Cómo está usted?

Jak se máte vy?

Abuela:

Ah, pues, bastante bien. Ya soy bastante mayor, pero, bueno, leo mucho, veo la tele, escucho música clásica, escribo "emilios" a mis amigos..

Ah, tedy, docela dobře. Já jsem docela starší, ale mám se dobře, hodně čtu, sleduji televizi, poslouchám klasickou hudbu, píšu hodně "emilů" mým přátelům.

Pedro:

Pérdon? No comprendo bien. Qué esribe?

Promiňte? Nerozuměl jsem dobře. Co píšete?

Abuela:

Pues emilios, mando cartas a mis amigos por Internet.

No emily, posílám dopisy mým přátelům přes internet.

Alicie:

E-mail, ya comprendes?

Email, už rozumíš?

Pedro:

Ah, sí, claro. Entonces es usted una abuela supermoderna.

Ah, ano, jasně. Teda vy jste supermoderní babička.

Abuela:

Por supuesto, no me gusta estar inactiva, ahora, por ejemplo, estudio dos lenguas extranjeras y traduzco poemas dela francés al euskera. 

Samozřejmě, nelíbí se mi být neaktivní, takže, například, studuji dva cizí jazyka a překládám básně z francouzštiny do baskičtiny. 

Pedro:

Qué? Por Dios! Yo estudio sólo un idioma y es bien duro.

Cože? Pro Boha! Já studuji jeden jazyk a je to dost těžké.

Abuela:

Sí? Y qué lengua aprendes?

Ano? A jaký jazyk studuješ?

Pedro:

Vaya pregunta. Pues espaňol. No se nota?

Dobrá otázka. No přece španělstinu. Nejde to poznat?

Abuela:

Ay, sí, sí, hablas muy bien. Mejor que yo checo!

Ach, ano, ano, mluvíš velmi dobře. Lépe než já česky.

Pedro:

Gracias, es usted muy amable, pero todavía no hablo mucho.

Děkuji, jste moc milá, ale ještě moc nemluvím.